|
|
|
|
|
|
|
|
Vy norrut från Vattholmavägen strax norr om bron över Tycho Hedéns väg. Trafiken på Vattholmavägen går här på tillfällig förbifart genom byggplatsen. Den gamla Vattholmavägen har grävts upp och man förbereder det tillfälliga förbigångsspår på Ostkustbanan som skall användas när järnvägsbroarna över Bärbyleden skall byggas. (Bild-ID: 55-0016) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Från samma plats som föregående bild, men här vy åt sydväst. Förbigångsspåret skall här ansluta till befintlig järnväg. (Bild-ID: 55-0017) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Färdig underbyggnad till banvallen för förbigångsspåret. På andra sidan järnvägen ser man ännu inga spår av Bärbyledsbygget. (Bild-ID: 55-0018) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ordentlig grundläggning är A och O när man skall bygga järnvägar och väg. Här är det grundläggning för Ostkustbanans förbigångsspår. (Bild-ID: 55-0019) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jord- och lermassor har lagts upp på åkern öster om Vattholmavägen. I bakgrunden husen på Dagermansgatan. (Bild-ID: 55-0020) |
|
|
|
|
|
|